19 Ekim 2013 Cumartesi

Sevgili Mavi Günlük (Bölüm 1)

Şurada anlaşalım, beğendiğinizde üye olmassanız diğer bölümleri yazamam :( Lütfen üye olun :))

Kitap kokan bir kırtasiyeden günlük alıp paketini yolda yırtarak eve gittim. Evde tükenmez bir pilot kalemimin olmadığını fark edince kırtasiyeye tekrar dönerim ve simli bir kalem alırım.. Eve dönerken şunu farkettim ki, bu gün hiç birşey yapmamıştım. Aklımdan ilk şu geçti; Atsam mı kafamdan? Ama kendimi kandıramam, dışarı çıkarak anket yapmaya karar verdim. Aldığım simli kalemi elime aldım ve bir kaç kağıt kopardım telefon defterimden. Dışarı çıktığımda sadece entel tiplere soru sormaya karar verdim. Peki ya soru ne olacaktı, bunu hiç düşünmemiştim :) ! Soruyu düşünmeye başladım ve sonunda konuyu buldum. Bir bloğunuz olsa konusunu ne yapardınız ?

Karşıma çıkan ilk kişi, esmer bir ev kadınıydı. Çocuğuyla, markete girmeye tam hazırlanıyorlardı ki yanlarına gittim ve sorumu sordum. Bir bloğunuz olsa konusunu ne yapardınız? Kadın ilk önce biraz düşündü ve blog ne demek? Diye sordu. Hiç şaşırmamıştım, yüzüne bakarak internette açılan, istediğiniz şeyi yazabileceğiniz bir internet sitesi dedim. Kadın, galiba gittiğimiz yerlerin fotoğraflarını çekip oraya koyardım dedi. Bunu kaydettim ve yoluma devam ettim. Daha sonra yolda bir tane yaşlı teyze gördüm. Teyzenin yanına yaklaştım ve sorumu hiç değiştirmeden sordum.

Kadın, hiç düşünmedi ve cevapladı. Küçük torunumun bir internet adresi var orada yaptığı yemekleri yazıyor. Ben de heralde aynı işi yapardım dedi. Görünüşünden anlamıştım entel bir kadın olduğunu. Bu cevabıda not almıştım. Daha sonra sokak arasına girdim ve merdivende oturan, fasulye soyan bir kadına rastladım. Kadının yanına yaklaştım. Elimdeki kağıdı göstererek soruyu sordum. Kadın ilk önce bir şey anlamadı. Ben de blogun kelime anlamını söyledim :) Kadın, biraz düşündü ve söyledi ; Çocuklarımın fotoğraflarını çekip koyardım ve ailemizin güzel günlerini anlatırım dedi. Bunu not aldım ve yoluma devam ettim.

Yol iyice çingene mahallesine doğru gidiyordu. Ben yeni hayat düşünceleri kazanmak amacıyla yolumu değiştirmedim. Bir blogcu olarak da herkese tavsiye ediyorum. Yol iyice çingene mahallesine gidiyordu. Sokak arasında eksimiş taşlarda yürürken karşıma yaşları, 18,17,19 değişen gençler çıktı. Soruyu onlara da sordum ve ilk cevap en küçük olandan geldi. Ben beğendiğim kadınların resimlerini paylaşırdım dedi. Şaşırarak bunu not aldım ve diğer ortanca gence sordum. Genç çok düşündü ve babamın evlendiği karıların resimlerini koyardım dedi ve üçü birden kahkaha attılar. Dalgasına söylemişti ama bunu da not aldım. Diğer gence sorduğumda Ben istediğim şeyi paylaşırım dedi. Bunları not aldım ve yürüyüşümü sonlandırdım. Eve döndüğümde bunları günlüğüme yazdı..... Diğer yazıda devamı ile görüşmek üzere.


4 yorum:

  1. Bakalım neler olacak burada merak ettim şimdi...Fotoğraf Eski Datça' mı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet Datça :D Teşekkür ederim yarın yeni bölümü yazıcam :)) Üyemiz olursanız diğer 3 bölümden haberdar olabilirsiniz..

      Sil
  2. en sevdiğim yerlerden biri eski datça... tuhaf bir aurası var..ışık orada daha farklı sanki... hayat daha dingin..blogunu blog tanıtımlarında farkettim..sanıırım iyi anlaşçaz senle...seni de beklerim tabii arzu edersen ;) http://mrlgrck74.blogspot.com/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tabi ki :) teşekkür ederim :) Bende severim Eski Datçayı, atmosferi çok güeldir..

      Sil