20 Ekim 2013 Pazar

Okuyorum ; Grinin Elli Tonu

Geçen hafta kitabevinde grdüğüm, ve çok beğendiğim bir kitap var, adı Grinin Elli Tonu. Sizin de görüşlerinizi almak benim için önemli.

Kitap sürükleyici fakat diğerlerinden daha klasik ve sıkıcı geldi bana. Şu an sonlara doğru ilerliyorum ve kalın romanları sevenlere öneriyorum. Kitap okurken, bana eski mahallemi hatırlatıyor nedense..  Kitabın yazarı E L James ve tam olarak 576 sayfa. Erotik bir hikayeyi anlatıyor ve çok gerçekçi bir kitap.

Kısaca :   Edebiyat ögrencisi olan Ana Steele, genç girişimci Christian Grey'le röportaj yapmaya gittiğinde son derece çekici, zeki ve sinir bozucu bir adamla karşılaşır. Toy ve masum Ana, bu adama duyduğu arzu karşısında şaşkına döner ve adamın gizemli doğasına rağmen ona yakınlaşma arzusuyla yanıp tutuşur. Ana'nın güzelliği, zekâsı ve özgür ruhuna direnemeyen Grey de onu istediğini kabul eder, ancak şartları vardır...

Grey'in sıra dışı erotik istekleri karşısında şoka uğayan ama bir yandan da heyecana kapılan Ana tereddüde düşer. Büyük başarısına rağmen -çokuluslu şirketleri, uçsuz bucaksız serveti ve sevgi dolu bir ailesi vardır- Grey şehvete esir olmuş ve hükmetme hırsı olan bir adamdır. Çift, cüretkâr ve tutkulu bir fiziksel ilişkiye yelken açarken, Ana, Christian'ın karanlık sırlarını ve kendi gizli arzularını keşfeder.

Neler Yaptım ; Yeni aldığım günlükte bu kitabı okurken hissettiğim duyguları geçirdim ve mutlaka okumaya başlamadan önce kahve yaptım. Televizyonun başında otururken okudum ama televizyonun sesini kapattım. Sıkıldığımda arada bir açıp şarkı dinledim televizyondan. Bu kitabı, durumu olmayan kitapseverlere bağışlayacağım kitaplar arasına koymadım çünkü kapağını çok beğendim. Sizce de çok çekici ve hoş değil mi? Kadınlar için olsa da beğendim. Kitabı okumadan önce mutlaka pencereyi açıyorum, nedeni de bende kalsın :))

Kitapta beğenmediğim kısımlarda var tabii ki. İlk öncelikle okuyucuyu yakalayacak ve kendini çekecek şekilde yazılmış olsa da beni yakalayamadı. Biraz daha arada duygular aktarılsa çok iyi olabilirdi. Ama tabii ki çok satılan bir kitap, sanırım çok sevildi halkımız ve dünya tarafından. Bu arada kitabın çevirmeni Seviç Tezcan'dır. Böyle bir kitabı en kısa zamanda türk yazarlarımızdan da bekliyoruz..

Kitabı okuduğumu söylediğim arkadaşlarım da bana buna çok benzeyen Özgürlüğün Elli Tonu'nu da okumamı tavsiye ettiler. Sizde bana kitap önerirseniz çok mutlu olurum. Ama fazla erotikçe geldi bu kitap yaa.. Fakat böyle kitaplarda olmazsa bu tarzı seven insanlar ne okuyacak? Görüşmek üzere...


3 yorum:

  1. çok satma şablonuna göre yazılmış bir amerikan kitabı daha:) çok yakında filmi de yapılır :) Jay Leno show'da aktirsin biri bu kitabı çocuklarının yanında asla okumayacağını söylemişti :) Yaşınızı ve okuma düzeyinizi bilmiyorum ama ben her zaman belli başlı klasiklerle okuma serüvenine başlanması taraftarıyım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunu çok anlamadım ama okuduğun için teşekkürler :)

      Sil
  2. şöyle anlatayım o zaman, bahsettiğin kitabı sürükleyici ama erotizmini de fazla bulmuşsun. Kitap amerikada çok satanlar listesindeydi. Bu tip kitaplar genellikle belirli bir şablona göre yazılır- yazdırılır. onu demek istemiştim. Erotizmine gelince merak uynadırıp çok satmasının bir yolu da bu tip bir içeriğe sahip olmasından geçer. Bu noktada, amerikalı aktris, erotizmin dozunun fazla olduğu için çocuklarının böyle bir kitabı okurken kendisini görmelerini istemeyeceğini söyleyerek bir eleştiri yapmıştı. Bu tip kitaplar saman alevi gibidir, büyük bir merakla okursunuz ama sonunda dişe dokunur bir kazanımınız olmaz. Tabii içerik uygulama niyetinde değilse kişi :p

    YanıtlaSil